Avrupa’nın eski kralının hazin sonu

Avrupa’da Dizel Otomobillerin Kaderi: Gerçekler ve İstatistikler

Bir zamanlar Avrupa yollarının kralı olan dizel motorlar, artık gerileyen bir trende sahipler. Bugün, Avrupa’da yeni tescil edilen otomobiller arasında dizel araçların payı hızla azalıyor. Son ACEA verilerine göre, Avrupa Birliği, Birleşik Krallık ve EFTA’da yeni tescil edilen araçların sadece %8,3’ü dizel motorlara sahip.

İstatistikler, Almanya’da da durumun farklı olmadığını gösteriyor. 2025’in ilk beş ayında Almanya’da yeni otomobiller arasındaki dizel araçların payı yüzde 15,3’e düştü ve geçen yıla göre yüzde 20’lik bir azalma yaşandı. Benzer şekilde, Fransa, Belçika, İtalya, Avusturya ve İspanya gibi ülkelerde de durum pek iç açıcı değil, düşüş oranları yüzde 45’e kadar çıkabiliyor.

Özellikle Norveç, dizel otomobillerin kıtada önemini yitirdiği bir örnek oluşturuyor. 2025 yılında Norveç’te yalnızca 859 yeni dizel aracın tescil edildiği ve toplam satışların sadece %1,5’ini oluşturduğu gözlemlendi. Ancak bu durum, Norveç’in elektrikli araçlara sağladığı vergi avantajlarıyla da ilişkili. Buna rağmen, bu durum Avrupa genelinde bir dönüşüm sinyali olarak görülebilir.

Avrupa’nın Dizel Motorlardan Kurtulma Çabaları

Dizel araç sahipleri cezalandırılırken, yapılan araştırmalar dizel motorların benzinli motorlara kıyasla daha az zararlı olduğunu ortaya koyuyor.

Bazı uzmanlara göre, dizel motorların günlük hayattan çekilmesi bazı ülkelerde başladı bile. Örneğin, Hollanda, Norveç ve Belçika gibi ülkelerde benzin istasyonlarında dizel pompaları yerlerini benzin pompalarına bırakıyor. Dizel araç sayısındaki azalış göz önüne alındığında, pazarın yeni trendlere uyum sağlaması kaçınılmaz görünüyor.

Geçmişte Avrupa’nın dizel araçlar için ana pazarı olan kıta, artık küresel düzeyde etkin bir rol oynamıyor. 2005 yılında dünyadaki dizel araçların neredeyse üçte biri Avrupa’da bulunurken, bu oran günümüzde %18’e gerilemiş durumda ve gelecekte daha da düşebilir.

Çin gibi dünyanın en büyük otomobil pazarlarından birinde dizel araçlara neredeyse rastlanmazken, elektrikli araçlar ve hibrit modeller daha yaygın hale gelmiş durumda. Uzmanlara göre, dizel motorlar özellikle kamyon segmentinde geçici bir varlık gösterirken, hidrojen yakıt hücreleri gibi yeni teknolojilerin yaygınlaşmasıyla önümüzdeki dönemde daha da azalabilir.

Sonuç olarak, dizel araçların geleceği belirsiz ve yakıt tedariki konusunda ciddi sorunlarla karşı karşıya. Piyasadan çekilmeler, akaryakıt istasyonlarında azalma ve kullanıcı sayısındaki düşüş, dizel araçlar için zorlu bir sürecin habercisi. Dizel motorlar eski günlerini geride bırakmış gibi görünüyor ve unutulmaya yüz tutuyor.

Related Posts

İsveç’te enflasyon sürprizi

İsveç’te haziran ayı enflasyon oranı, revize edilen verilere göre yüzde 0,7 olarak açıklandı. Mayısta yüzde 0,2 olan oran ilk tahminde yüzde 0,8 olarak duyurulmuştu. Bu artış, şubat ayından bu yana en yüksek oran olarak kayda geçti. Ancak İsveç …

İşsizlik Fonu’na düzenleme: Yüzde 50’ye çıkarıldı

İşsizlik Sigortası Fonu’nun kullanımıyla ilgili değişiklik kararı Resmi Gazete’nin 14 Temmuz tarihli sayısında yayımlandı. Cumhurbaşkanı kararıyla fondan elde edilecek primlerdeki kullanım oranı değişti. FONUN KULLANIM ORANI ARTTI Kurulan İşsizlik …

BYD’nin ‘Türkiye yatırımındaki gecikme’ iddialarına yanıt: Süreç planlandığını gibi sürüyor

BYD’nin ‘Türkiye yatırımındaki gecikme’ iddialarına yanıt: Süreç planlandığını gibi sürüyor

Bakan Kurum, asrın inşa seferberliğini dünyaya anlattı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Roma’da hem ikili ve heyetler arası görüşmelerinde hem de farklı ülkelerden temsilcilerin katıldığı panelde Türkiye’nin deprem bölgesinde yürüttüğü asrın inşa seferberliğini dünyaya anlattı.

Türkiye’de üretilecek, 54 ülkeye ihraç edilecek!

Renault Duster’ın ardından, markanın yeni SUV modeli Renault Boreal de Bursa’daki Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda banttan inecek. 2026 yılı itibarıyla üretime başlayacak olan Boreal, Türkiye’den 50’den fazla ülkeye ihraç edilerek ülke …

Bankacılık sektörünün mevduatı geçen hafta düştü

Bankacılık sektörünün toplam mevduatı, 4 Temmuz ile biten haftada önceki haftaya göre 522 milyar 252 milyon 10 bin lira azalarak 23 trilyon 745 milyar 37 milyon 577 bin liraya indi.